Odwaga ratuje życie!

Wraz z początkiem wakacji rusza nowa kampania społeczna Rzecznika Praw Dziecka „Odwaga ratuje życie”. Akcja ma zwrócić uwagę dzieci i młodzieży, że od podejmowanych decyzji może zależeć życie najbliższych oraz ich własne.

Podczas wakacji dzieci mają wiele swobody i wolnego czasu. Ważne jednak, aby był to czas bezpieczny. Nie zawsze grupie najmłodszych towarzyszy dorosła osoba. Kampania „Odwaga ratuje życie” ma nie tylko przestrzec przed brawurą czy brakiem rozwagi, ale też zachęcić i ośmielić każde dziecko do dbania o bezpieczeństwo swoje oraz kolegów i koleżanek. W grupie rówieśniczej niełatwo otwarcie wyrazić odrębne zdanie, sprzeciwić się liderowi, wykazać „nudnym” rozsądkiem, powstrzymać innych przed popisywaniem się, ryzykanctwem czy brakiem wyobraźni. Spot tej kampanii dowodzi, że warto, ponieważ wielokrotnie może to być działanie bohaterskie, nawet ratujące życie.

Akcja spotu promującego rozgrywa się w lesie, na terenie rumowiska. Grupa młodych planuje przeskoczyć rowerami nad kilkumetrową przepaścią. Jeden z kolegów uprzedza ich i spycha własny rower w przepaść. W wyniku uderzenia o ruiny rower rozpada się na części. Młodzi ludzie ze strachem w oczach obserwują, co zdarzyłoby się, gdyby zdecydowali się oddać skok. Chwilę później wszyscy dziękują koledze, że uratował ich przed nieodpowiedzialnym zachowaniem.

Spot główny kampanii wspierają kilkudziesięciosekundowe filmy przedstawiające młode osoby w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. Każdy posiada alternatywne zakończenie historii. Uzupełnieniem akcji jest ALFABET KAMPANII, który w hasłowy sposób przypomina o tym, dlaczego odwaga ratuje życie.


Autor kreacji: Telescope
Reżyseria: Bartosz Konopka (w 2010 r. nominowany do Oskara za film za krótkometrażowy film dokumentalny "Królik po berlińsku")
Zdjęcia: Radek Polak
Dom produkcyjny: Mojo Films
Realizacja filmów do internetu: Kombinat Medialny

Rzecznik Praw Dziecka Strefa młodych Reaguj. Masz prawo